Translate

петък, 21 август 2015 г.

Домашен кетчуп


Вчера след като направих пюрето от чушки моята майка ми донесе около 6 кг. домати .
Днес реших да ги направя на кетчуп !
Няма да ви заблуждавам, че не отнема време ,напротив отнема си време и то не малко, но пък резултата си заслужава !


Получи се много вкусен и по наш вкус , много съм доволна !
Напълно импровизирах с някой от подправките ...
Разглеждах доста рецепти из Интернет , но в повечето имаше нишесте и още един куб подобни неща, които ми се сториха излишни...


Нямам претенции тази рецепта е перфектната за кетчуп , но пък си е по моя вкус и ми харесва!

Ето продуктите :
5 литра чист доматен сок ,без семки и люспи
1 голяма глава стар лук 
1 глава чесън 
50 мл. олио
6-7 с.л. захар
2-3 с.л. сол
2 печени чушки 
3 листа дафинов лист 
2-3 бахара
10 зърна черен пипер
2 с.л. оцет 
пресни подправки :
чубрица
босилек
магданоз
целина 
кимион

Приготвяне :


Подправките,билките,солта и захарта са изцяло по мой вкус ,ако нещо не ви допада не го слагайте , а и опитвайте, за да го направите по вкуса ви !
От изброеното количество продукти получих 2,5 литра готов кетчуп, които сложих в бутилки и бурканчета...
Така, смелете доматите на сок без люспи и семки.
Сложете в подходящ съд на огъня.
Още в самото начало сложете нарязания лук,бахар,зърна черен пипер,дафинов лист и малко чубрица.
Когато сместа е почти готова нарежете на ситно пресните билки,чесъна, подправете със сол,захар и останалите олио, и оцет.
Нека се варят няколко минути ,след което пасирайте до идеална гладкост.
Вие преценете колко гъст искате да бъде кетчупа ,както споменах по-горе моя сок се редуцира на половина.


Опитвайте го и ако ви се струва, че има нужда от подправка добавете му.
Когато малко се охлади , напълнете с него бутилки или бурканчета, варете около 20 минути за да се стерилизират капачките.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !