Translate

събота, 14 юни 2014 г.

Ориз със зеленчуци по селски



Това е едно познато в много домове ястие...
Преди да започна да пиша публикацията проверих в Интернет името, защото исках да го кръстя така.
 Оказа се,че има ориз със зеленчуци по провансалски.
Реших да си го нарека по селски, защото почти всички зеленчуци в това ястие са от двора или домашно приготвени в консерва.
Получи се много свеж,богат  и вкусен ориз.
Напоследък съпруга ми се оплаква,че тиквичките преобладават в менюто ни, но аз се старая да поднасям различни ястия  тях, така че да  не омръзват.
Може да видите всички ястия с тиквички, които съм приготвила ЕТО ТУК !


Продукти:
2-3 малки тиквички
10-12 пресни гъби печурки
2 малки глави лук
2 моркова
4 скилидки чесън
100 гр. пилешки гърди
5-6 домата от консерва
1 шепа маслини
кимион
черен пипер
пресни подправки: джоджен,копър,магданоз,риган,босилек ,салвия
сол
1ч.ч. ориз
3 ч.ч. вода
40-50 мл. олио

Приготвяне:


В подходящ съд ,аз използвам тиган уок, се слага малко олио .
Тиквичките се нарязват на кубчета (от снимката се вижда големината им ).
Лука и чесъна също.
Всички зеленчуци без доматите се нарязват и слагат в тигана.
Зеленчуците се оставят да се задушават! 
Пилешкото месо също се реже на кубчета и се овкусява със сол,кимион,черен пипер и малко соев сос.
Сложете маслините и  месото към всичко в тигана.
Аз използвах домат от буркан ( домашно производство ) ,които добавих когато омекнаха зеленчуците.
Когато изключих котлона добавих накълцаните пресни и сухи подправки и разбърках добре.
Ориза се почиства и измива.
Слага се в тава(аз използвам стъклена) и върху него се слагат зеленчуците.
Добавяме водата и олиото и разбъркваме добре всичко.
Слагаме във фурната и печем до готовност на ориза.


Получи се много вкусна комбинация,която се приготвя лесно и е с достъпни сезонни продукти.


Ориза стана идеален, с времето стигнах до тайната на вкусния ориз, а тя се крие в количеството мазнина.
Не я пестете,защото ориза става много по-вкусен когато се е сготвил в точното количество мазнина , било то масло или олио.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !